גפני על כהנא: "גורם להתבוללות ופוגע בכל כוחו בעם היהודי"

אבי רבינא No Comments on גפני על כהנא: "גורם להתבוללות ופוגע בכל כוחו בעם היהודי"

נציגי הציבור הדתי והחרדי תקפו בחריפות את חוק הגיור המסוכן שהביא שר הדתות כהנא לאישור וועדת השרים לענייני חקיקה, "רוב מוחלט של רבני ישראל מתנגדים למהלך ומשכך הגיורים לא יתקבלו ברוב קהילות ישראל"

צילום: דויד כהן, אוליבר פיטוסי - פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר אישור חוק הגיור המסוכן בוועדת שרים לענייני חקיקה היום (ראשון) יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף את שר הדתות בחריפות ואמר: "מתן כהנא בסיוע שותפיו לממשלה הרעה הזאת מחבל בכרם בית ישראל, גורם להתבוללות ופוגע בכל כוחו בעם היהודי".

גפני הוסיף כי "מתן כהנא בוגר החינוך הדתי לאומי מבייש את המקום ממנו הוא בא ומעמיד בסימן שאלה את מי שהוא מייצג. אנחנו נאלץ להתגונן בכנסת, ובספרי יוחסין. בכל מקרה – בכל קואליציה שנשתתף בה, תנאי בל יעבור מבחינתנו להשיב הכל לקדמותו" הבהיר גפני.

יו"ר יהדות התורה אמר כי "מעשי הממשלה הנוכחית יעלמו כאבק פורח, ומה שהיה בקואליציות קודמות שהתחשבנו בכותרות בעיתונים ובהחלטות שיפוטיות לא ישוב עוד".

מסיעת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "חוק הגיור שעבר בועדת שרים לחקיקה הוא חוק רע שקורע את העם. המהלך הכוחני, שנעשה נגד הרבנות הראשית ובלא גיבוי רבני סופו להכשל. רוב מוחלט של רבני ישראל מתנגדים למהלך ומשכך הגיורים לא יתקבלו ברוב קהילות ישראל – אסור להקל ראש בהונאת הגרים שכהנא מוביל".

בציונות הדתית תקפו את הממשלה ואמרו, "לממשלה שנשענת על אויביי ישראל ומתבססת על מי שנלחמים זה שנים ביהדותה של המדינה אין לגיטימציה לחוקק חוקים כאלה. לא מנסור עבאס יקבע לנו מיהו יהודי. אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור מהרפורמה המסוכנת לעתיד העם היהודי".

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה על אישור חוק הגיור בוועדת השרים: "חוק זה בא להכשיר התבוללות ולתת חותמת הכשר לתהליך ריק מתוכן, לא תהיה שום מערכת יוחסין בישראל אלא הגירות תהיה כ'מוצר מדף' אשר תהליך הגיור עצמו יהיה פורמלי בלבד. השר כהנא מחריב הורס ומכלה את כל האומה היהודית במתווה זה, – כולם יודעים על מה חוק זה קיים, דיי לראות את התומכים בו בכדי להבין את הבעיה והיעדים של שר הדתות".

ח"כ הרב ישראל אייכלר: מסר בתגובה וציין, "כבר לפני כמה שנים הנחתי הצעת חוק לניהול ספרי יוחסין ברבנות הראשית במטרה למנוע הונאה בגיור. זאת בהתאם לחוק חופש המידע וזכות הציבור לדעת על אמיתות גרי הצדק הכשרים".

עוד הוסיף, "בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "היות והרבנות הראשית היא הסמכות הדתית היחידה המוכרת על ידי המדינה, מוטלת עליה האחריות ההיסטורית להגן על המשפחה היהודית מפני הטעיה, הגורמת להתבוללות ולנישואי תערובת. לפיכך מוצע שאדם שמעוניין לדעת את השתייכותו לעם ישראל, יוכל לעיין במאגר היוחסין. "כעת יותר מתמיד יש לזרז את חקיקת החוק בהקדם, על מנת לשמור על טהרת עם ישראל וקדושת כרם ישראל מפני מחלליה ומזייפיה".



0 תגובות